WAKTU PERKHIDMATAN KAMI : HARI AHAD - KHAMIS ( WAKTU : 8.30AM - 3.30PM / REHAT : 12PM -1PM )

AHLAN WA SAHLAN..KAMI MENGALU-ALUKAN KEHADIRAN ANDA.

Jumaat, 1 April 2011

KERAJAAN NEGERI SELANGOR MELAKSANAKAN OPS. EHSAN



Kerajaan Negeri Selangor telah melaksanakan usaha menghantar semula warga Mahasiswa Selangor yang menuntut di Mesir kembali menyambung pengajian mereka. Usaha yang dinamakan OPS.EHSAN yang disertai oleh Agensi Kerajaan Negeri Selangor iaitu Jabatan Agama Islam Selangor(JAIS), Lembaga Zakat Selangor(LZS) dan Tourisme Selangor serta dan NGO Islam iaitu ILMAM dan Yayasan Amal Negeri Selangor telah menguruskan penghantaran pelajar seramai 1,162 orang.

Melalui 5 penerbangan khas EgyptAir mulai 14 Mac 2011 hingga 18 Mac 2011, kos operasi yang menelan belanja hampir RM2.5 juta telah terlaksana dengan jayanya.

Pegawai HEP Selangor, Ustaz Mohd Faryzan Subkhi yang telah tiba lebih awal melalui Pejabat Hal Ehwal Pelajar Selangor Mesir dengan kerjasama Badan Kebajikan Anak-anak Selangor Mesir(BKASM) telah menguruskan usaha memastikan pelajar dapat sampai ke rumah-rumah pelajar dan rumah sewa di setiap cawangan dengan lancar dan sempurna. Sebanyak 30 buah bas, tranco dan lori telah digunakan sepanjang 5 hari Ops. Ehsan berjalan.

Dikesempatan ini, Pejabat HEP Selangor mewakili seluruh warga Selangor mengucapkan ribuan terima kasih kepada pihak Kerajaan Negeri melalui pelbagai agensi yang dinaungi oleh YB Dr. Halimah Mohd Ali dan YB Dato Hassan bin Mohd Ali atas keprihatinan mereka terhadap warga Selangor yang menuntut ilmu di Bumi Kinanah ini dengan memastikan kami dapat sampai kembali dengan selamat.

Segala sumbangan ini akan dibalas dengan tekad kecemerlangan dalam pelajaran seterusnya memberi bakti kepada Negeri Selangor dan warganya.

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Free Samples By Mail