WAKTU PERKHIDMATAN KAMI : HARI AHAD - KHAMIS ( WAKTU : 8.30AM - 3.30PM / REHAT : 12PM -1PM )

AHLAN WA SAHLAN..KAMI MENGALU-ALUKAN KEHADIRAN ANDA.

Ahad, 3 April 2011

PELANCARAN KELAB DAIE SELANGOR


Badan Kebajikan Anak Selangor Mesir(BKASM) telah mengadakan Program Pengenalan Kelab Daie di Pusat Aktiviti Pelajar Selangor, Hayyu Sabi', Kaherah.

Program Kelab Daie ini dirasmikan oleh Ustaz Mohd Faryzan bin Subkhi, Pegawai HEP Selangor Mesir dalam satu majlis yang cukup meriah juga diserikan dengan slot diskusi bertajuk "Dakwah Lapangan" bersama ahli panel jemputan. 

Di antara isi ucapan pegawai ialah tentang kepentingan kerja dakwah yang semakin dilupakan oleh umat Islam hari ini dan kemampuan menguasai manhaj(method) dakwah adalah antara kemahiran yang penting demi mencapai matlamat dalam gerakan dakwah. Semuanya ini hanya boleh dicapai melalui ilmu dan pengalaman yang berjalan seiring. Oleh itu, pelajar perlu turun berdamping bersama masyarakat pelajar lain tanpa mengira latarbelakang dan fahaman untuk mengukuhkan ukhuwah disamping mengajak mereka untuk bersama-sama melakukan kebaikan dan menjauhi kemungkaran. Pembinaan akhlak dan menjaga hubungan baik dengan Allah  juga amat penting kerana faktor keberkesanan kerja dakwah adalah terletak dibawah neraca penilaianNya.

Dalam masa yang sama, kecemerlangan akademik juga perlu diberi perhatian kerana ia merupakan matlamat utama mereka hadir ke bumi Mesir ini.    

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Free Samples By Mail